יום חמישי, 17 בספטמבר 2009

חני וייזר עם חוויות מהמחלקה הסגורה...



על המחלקה הסגורה.
יחסי ציבור ותקשורת, גל אורן BSD


מה עושים שם, בעצם, במחלקה הזו? כשאתה מסתכל מבחוץ, משהו לא מסתדר לך.
קריאייטיב זה לא. גם לא אסטרטגיה, או מכירות.
יחסי ציבור לפעמים נשמע ערטילאי מכדי למשש, הזוי מכדי להבין.
יש כאלו שתוהים איך אנשים נבלעים בתוך מחלקות יחסי הציבור, לא משאירים עקבות. מתמכרים ללקוחות שלהם, נצמדים למיילים שלהם, למסנג'רים, לפלאפונים. מסתובבים מסביב לשעון עם עיתונאים. כותבים. שולחים. מוודאים.
שותים קפה.

אחרי חודש וקצת במחלקה המדהימה הזו בפרסום גל אורן, הספקתי לראות איך בעיות אדירות מתמסמסות בין אצבעותיו המיומנות של אריה פרנקל. הבנתי שרשימת אנשי הקשר של יענקי איזק היא עוד אחת מהדברים שבינת אנוש לא מסוגלת לאמוד.
איכשהו, הצלחתי גם לארגן לכם איזה הסבר לא מתקבל על הדעת בקשר למה שזה, בעצם, "יחסי ציבור".

על קו התפר הדק בין הכתיבה העיתונאית לכתיבה השיווקית, יושבת לה, מתנדנדת, מחלקת יחסי הציבור והתקשורת.
היא זו שמספרת את הסיפור של הלקוח לעולם הגדול, בצורה הכי פשוטה שלו. בלי קריאייטיב, בלי עיצוב, בלי כונוות נסתרות. מעבירה את המסר הנקי ומבקשת רק דבר אחד: להיות שם, תמיד, לא משנה מה קורה.

בשביל להלך על החבל הדק הזה, יח"צנים צריכים להיות אנשים מטורפים, כך מסתבר. כאלו ששומעים על החדשות לפני שהם עלו במהדורות. מצהירים על כתבי עיתונות כעל החברים הטובים ביותר שלהם. שולחים באובססיביות מדאיגה הודעות, כל חצי שניה. מעבירים רשמים, חוויות, מתרגשים מכל חצי תזוזה אצל הלקוחות שלהם. מקלידים דפים שלמים על דברים שלפני רגע לא היה להם מושג בהם. עושים עשרות דברים בבת אחת, עם טלפון תפוס בין הכתף לאוזן. בתור מנוחה מנשנשים ידיעות באתרים.
או כותבים לבלוייג.


תודה שאני כאן,


חני וייזר.
יחסי ציבור ותקשורת,
גל אורן BSD

בנק הפועלים השיק סניף עסקי ראשון בירושלים


בנק הפועלים השיק סניף עסקי ראשון בירושלים
יו"ר הדירקטוריון יאיר סרוסי: הבנק בעיצומה של התחדשות ועשיה גדולה שבמרכזה הלקוח ושיפור השירות

ראשי בנק הפועלים, אנשי עסקים, מסחר ותעשיה בירושלים השתתפו במעמד פתיחת סניף עסקי ראשון של בנק הפועלים. הסניף ממוקם בהר חוצבים, בו ממוקמים מפעלי תעשייה רבים ומפעלי היי-טק.

הרב שמואל רבינוביץ רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים שנתכבד בקביעת המזוזה אמר, כי התורה היא "המזוזה" של עם ישראל וארץ ישראל . בנק הפועלים בקובעו מזוזה עם תחילת הפעילות בסניף העסקי מביע בכך את אמונתו בבורא עולם ומכריז כי הוא מחפש את השמירה העילאית ואת המלאכים הטובים שילוו את הפעילות הפיננסית. הרב רבינוביץ אמר עוד, כי מערכת הבנקאות הישראלית שרדה את המשבר הכלכלי העולמי בגלל שבפתחם קבועה מזוזה, סמל האמונה והבטחון בבורא עולם.

יאיר סרוסי, יו"ר מועצת המנהלים של הבנק ציין בדבריו, כי הבנק נמצא בעיצומה של התחדשות ועשיה עצומה שבמרכזה הלקוח ושיפור השרות. המהלכים האחרונים בבנק, גיוס ההון שהוכתר בהצלחה רבה, מינוי חברי הנהלה ומנכ"ל – כולם מהלכי התחזקות ויצירת חוסן ובטחון בבנק.
ציון קינן, מנכ"ל הבנק ציין כי העיקרון המנחה את בנק הפועלים לאורך שנים הוא מתן שירות איכותי ויצירת הצעות ערך אמיתיות ללקוחות החטיבה העסקית. מתכונת הפעילות החדשה, עם השקת הסניפים החדשים, תאפשר להעלות את השירות לרמות שאינן מוכרות בסקטור הישראלי".

בהתייחסו למשבר העולמי אמר קינן כי, "עדיין מוקדם להכריז על סיומו של המשבר הכלכלי, אבל אנו עדים לסימנים חיובים מהסקטור העסקי. אחד התנאים לצמיחת עסקים הוא היכולת של הבנקאים ללוות אותם בפעילות היום-יומית, ומערך השירות שבנינו ללקוחות החטיבה העסקית מהווה את התשתית העתידית של הבנק בתחום זה".

בנק הפועלים מבצע קפיצת מדרגה במערך השירותים ללקוחות החטיבה העסקית, בפתיחת סניפים עסקיים חדשים ומתן פתרונות מקצועיים, תוך שיפור מהירות התגובה והזמינות של הבנקאים ללקוחות החטיבה. בחודשים הקרובים, עד סוף השנה האזרחית, ייפתחו חמישה סניפים עסקיים 2009 ותבחן המשך פריסת סניפים עסקיים נוספים במהלך 2010.

דברים השמיעו גם רונן שטיין, מנהל הסניפים העסקיים ושרלי אמזלג, יו"ר ועד העובדים.

יום רביעי, 9 בספטמבר 2009

בנק הפועלים מצמיד לך יועץ ומלווה משכנתאות אישי

מומחי המשכנתאות של בנק הפועלים ילוו אתכם בדרך לבית משלכם

לפי נתוני בנק ישראל: נוטלי משכנתאות מבנק הפועלים משלמים באופן סדיר יותר מאשר לקוחות הבנקים האחרים נדרשת מיומנות ומומחיות כדי לתכנן יציבות בהחזר המשכנתא בעתיד.

"משכנתא מהווה אירוע מרכזי בחייו של משק הבית ומהווה אמצעי לרכישת דירת מגורים. לקוחות יכולים לעשות זאת ולעמוד בהחזר החודשי של ההלוואה לרכישת הדירה ללא תחושת לחץ ובלבד שיתאימו את גובה המשכנתא ליכולת החזר האמיתית שלהם", אומר אריק פינטו, מנהל אגף אשראי קמעונאי ומשכנתאות בבנק הפועלים. הבנק מעלה בימים אלה קמפיין פרסומי לתחום המשכנתאות בסיסמה "מומחי המשכנתאות של בנק הפועלים ילוו אתכם בדרך לבית משלכם".

לדברי פינטו, שוק הנדל"ן נמצא בשיאו, ולבנקים קיים פוטנציאל עסקי להרחבת הפעילות. "רבים רוכשים דירות הן למגורים, והן להשקעה. כנגזרת מכך מבוצעות משכנתאות רבות, ויש כאן הזדמנות עסקית הן לבנק והן ללקוחותיו. נדרשת מיומנות ומומחיות כדי לתכנן יציבות בהחזר המשכנתא בעתיד. המומחיות שלנו הינה לסייע ללקוחותינו לעשות זאת ".

פינטו מצביע על נתונים הנגזרים מהדוחות הכספיים של הבנקים, כי שיעור הפיגורים בבנק הפועלים נמוך משמעותית משיעורם במערכת הבנקאית, הדבר מעיד על הצלחה בשיתוף הפעולה שנוצר בין הבנק ללקוחותיו. בעוד ששיעור הממוצע של הפיגורים בהחזרי משכנתא בבנקים האחרים הגיע ל- 1.13%,שיעור הפיגורים בבנק הפועלים עומד על 0.72% בלבד[1].

הצלחה זו היא תוצאה של ניסיון רב והשקעה רבת שנים בתהליך הייעוץ הניתן בבנק הפועלים לנוטלי המשכנתאות. "הבנק קובע את יכולת ההחזר החודשי על פי המידע שהם מספקים לו ועל פי הניסיון המצטבר אצלו. אולם בנוסף, יועץ המשכנתאות של הבנק יושב עם הלקוחות, בכוונה לסייע להם במימוש האחריות הפיננסית האישית שלהם, בהחלטתם לגבי החזר המשכנתא המתאים להם. המטרה המשותפת הינה שהן הלקוחות והן הבנק ייהנו מהלוואה המתאימה לאורח החיים השוטף של משק הבית וזה ניתן לייעוץ ע"י מומחי המשכנתאות של בנק הפועלים. הייעוץ כולל תשומת לב מיוחדת למסלולי ההלוואה בהתאמה למידע שנמסר במעמד ליבון הצרכים אל מול הלקוח.

יום שלישי, 8 בספטמבר 2009

יריד המכירות של AVIS הוכתר כהצלחה!




יריד מכירת כלי הרכב הראשון מסוגו לציבור החרדי, שהתקיים בשבוע שעבר בבני ברק, הוכתר כהצלחה. במשך היומיים, בהם התקיים היריד, פקדו את המתחם מאות מתעניינים, שגילו עניין רב בכלי הרכב שהוצעו למכירה. בסיכום היריד אומרים מנהלי Avis, כי ביומיים אלה נתבקשו עשרות הצעות מחיר ונמכרה כמות גדולה של כלי רכב. "היקף המכירות הפתיעה אף אותנו", אמרו ב- Avis.
לאחרונה הוחלט ב- Avis לבחון את אפשרויות מכירת כלי הרכב גם במגזר החרדי. היריד הראשון במגזר הופעל בסניף Avis ברחוב רבי עקיבא, בבני ברק. במקום, ברחוב רבי עקיבא, שבחזיתו ממוקם סניף Avis בבני ברק, התקיים יריד מכירת מכוניות שהיו בליסינג או בהשכרה. המכוניות ממגוון דגמים הוצעו ביריד בהנחות ניכרות של עד 30%, GPS מתנה ועד שנתיים אחריות.